چالش ها و راهکار هایی در ازدواج با مرد مطلقه

ازدواج با مرد مطلقه شاید در نظر بسیاری از افراد کاری ناپسند باشد. مردی که به هر دلیل از همسر قبلی اش جدا شده. اگر وارد چنین رابطه ای شده اید یا خواستگاری با این ویژگی ها دارید حتما این مطلب را بخوانید


ازدواج با مرد مطلقه مثل یک شمشیر دو لبه است؛ مردان مطلقه معمولا تجربه جنسی بیشتر و بهتری دارند، بیشتر نسبت به رابطه جدیدشان احساس تعهد می کنند، احساسات خود و خواسته هایشان را می شناسند و می دانند که چطور باید با نوسانات روحی و عاطفی مواجه شد(البته اگر مرحله طلاق را به درستی طی کرده باشند) اما از طرف دیگر کوله باری از تجربه های شاید ناخوشایند را از رابطه قبلی با خودشان دارند و به همین خاطر هم ممکن است به خوبی نتوانند با شما رابطه برقرار کنند و خود را از شر آن تجربه ها خلاص کنند. اگر خواستگاری دارید که همسرش را طلاق داده یا به مردی مطلقه علاقه مند شده اید این نکات را از دست ندهید.

1. بدون هیچ دید منفی نسبت به ازدواج قبلی او و حواشی ای که برایش داشته با این مرد رفت و آمد کنید. قطعا کلمه طلاق بار معنای زیاد و سنگینی دارد و روی شرایط شما دو نفر برای ساخت یک رابطه جدید اثر می گذارد. حتما در طول مدتی که جلوی رویتان نشسته و با شما حرف می زند از خودتان می پرسید که چرا این مرد از همسر قبلی اش جدا شده است؟ آیا در ازدواج قبلی به همسرش خیانت کرده؟ مردی فحاش و آزارگر است؟ دست بزن دارد؟ وسواسی یا خسیس است و خیلی سوال های دیگر. اما یادتان باشد که تصور کردن این فرد به عنوان آدمی متقلب و دروغگو و... بدترین کاری است که می توانید در ذهن تان انجام دهید. یادتان باشد که ازدواج گام بعدی طبیعی روابط در دوران بزرگسالی است و طلاق به معنای جدایی است. گاهی اوقات دلایل این جدایی ها خیلی کمتر از آن چیزی که فکر می کنید دراماتیک است.

2. از همسر قبلی خواستگارتان غول نسازید. چون گاهی اوقات جدایی ها صرفا به این دلیل رخ می دهد که یک زن و مرد آنقدری که در ابتدا فکر می کردند، با هم تفاهم ندارد یا احساس می کنند عشق و علاقه قبلی میان شان از بین رفته است. بنابراین سعی نکنید آن رابطه را در ذهن تان قضاوت کرده و به خواستگارتان در مقابل همسر سابق اش امتیازات بیجا بدهید. فراموش نکنید یک رابطه سه جنبه دارد: دیدگاه زن، دیدگاه مرد و حقیقتی که واقعا در آن رابطه وجود داشته است.

3. این مساله را بپذیرید که خواستگارتان با تجربیاتی از رابطه قبلی بیرون آمده است و حتی ممکن است تعهداتی نسبت به آن رابطه قبلی داشته باشد. این مساله به خصوص زمانی اهمیت دارد که خواستگار شما از رابطه قبلی اش بچه ای داشته باشد.

4. برای جواب دادن چه مثبت باشد و چه منفی خیلی عجله نکنید. اجازه دهید که کار به آرامی جلو برود و رابطه میان تان به آرامی شکل بگیرد. این مساله به خصوص اگر رابطه قبلی مرد طولانی بوده یا زمان زیادی از طلاق اش نگذشته اهمیت دارد.

5. برای گفتن و شنیدن جملاتی مانند دوستت دارم، حضور در مهمانی ها و مراسم اجتماعی در کنار هم عجله نداشته باشید و اجازه دهید رابطه روز به روز شکل بگیرد.

6. به این نکته دقت کنید که آیا حرف هایی که خواستگارتان می زند با رفتارهایش مطابقت دارد؟ اگر می گوید برای ازدواج آماده است آیا این آمادگی را در رفتارهایش نیز می بینید و احساس می کنید؟ آیا او می داند که دقیقا از رابطه جدیدش چه می خواهد یا احساس می کنید شما را برای ریختن زهر به همسر قبلی اش انتخاب کرده است؟ آیا نسبت به همسر قبلی اش خشمگین است و مدام با الفاظ بد از او یاد می کند؟ آیا می داند که از نظر هیجانی و عاطفی چطور رابطه اش با شما را مدیریت کند؟ اگر هنوز پاسخی برای این سوالات ندارید بهتر است کمی برای ازدواج با این مرد صبر کنید تا اوضاع روشن شود.

7. سوالاتی را که در مورد رابطه قبلی او با همسرش دارید و ممکن است برای شما دغدغه هایی جدی باشند، خیلی روشن و شفاف و با لحنی بی طرفانه مطرح کنید. قبل از اینکه تعهدی به او بدهید سعی کنید از احساسی که نسبت به ازدواج قبلی اش دارد سر در بیاورید. این مساله می تواند شامل هر گونه احساس غم، خشم، تاسف، دلتنگی و... باشد.

8. در مورد این نکته که او به چه چیزهایی در رابطه قبلی اش علاقه داشته با هم حرف بزنید و از او بخواهید که شباهت های این رابطه را با رابطه قبلی پیدا کند. درواقع با این کار قرار است اجازه ندهید شبیه کسی شوید که واقعا نیستید، فقط به این خاطر که خواستگارتان این طوری دوست دارد و لذت می برد.

9. پیش از ازدواج با مرد مطلقه ای که از رابطه قبلی اش بچه دارد، حتما این نکته را در نظر داشته باشید که فرزند یا فرزندان او تعیین می کنند که رابطه شما تا چه اندازه می تواند جلو برود. اگر نتوانید خودتان را به بچه های او نزدیک کنید و با آنها دوست شوید مدام احساس می کنید که از جمع شان دور ماندید، کسی شما را دوست نداشته و نمی خواهد در آن جمع باشید. این احساسات قطعا روی رابطه شما با خواستگار و همسر احتمالی اینده تان تاثیر منفی می گذارد پس از همین حالا باید برای رویارویی با آن آمده شوید.

سایر مقالات
ویژگی های تشریفات عروسی عالی
ویژگی های تشریفات عروسی عالی
ازدواج در ایران دارای رسوم و قواعدی است که برخی از آن ها منحصر ایران است .رسم و رسوم تشریفات عروسی ایران در طول تاریخ تغییر کرده است تا جایی که دیگر شکل مدرن به خود گرفته است و معنی تشریفات عروسی به طور کلی تغییر پدا کرده است
ادامه مطلب
برگزاری به یاد ماندنی مراسم سالگرد ازدواج
برگزاری به یاد ماندنی مراسم سالگرد ازدواج
 برگزاری به یاد ماندنی مراسم سالگرد ازدواج بسیار با اهمیت است، برای برگزاری به یاد ماندنی مراسم سالگرد ازدواج می توانید از راهکارهای بسیار ساده استفاده کنید 
ادامه مطلب
بارداری در دوران عقد
بارداری در دوران عقد
در اغلب خانواده های ایرانی چه درست و چه غلط  بارداری در دوره عقد پذیرفته شده نیست. خانمی که در دوره عقد باردار می شود در بیشتر موارد ممکن است این آشفتگی و هیجان منجر به به هم خوردن جدی روابط زوجین نیز بشود.
ادامه مطلب
با انواع خدمات مجالس آشنا شوید
با انواع خدمات مجالس آشنا شوید
برای اینکه بتوانید مراسم خودتان را بهتر و راحت تر انجام دهید می توانید با کمک گرفتن از تیم تشریفات مجالس خاطره ای فراموش نشدنی را برای خود وهمراهانتان به ارمغان آورید
ادامه مطلب