بارداری در دوران عقد

در اغلب خانواده های ایرانی چه درست و چه غلط  بارداری در دوره عقد پذیرفته شده نیست. خانمی که در دوره عقد باردار می شود تحت فشار شدیدی قرار می گیرد و با این سوال مهم رو به رو خواهد بود که خبر این بارداری را به دیگران بدهم یا نه؟

آیا باید این بچه را نگه دارم و اساساً چطور باید این شرایط را مدیریت کنم که به رابطه من و همسرم لطمه نخورد؟ در بیشتر موارد ممکن است این آشفتگی و هیجان منجر به به هم خوردن جدی روابط زوجین نیز بشود.

همسرتان را مقصر جلو ندهید

دوره نامزدی و عقد باعث می شود که شناخت شما از همسرتان تکمیل شود بنابراین شاید این دوره زمان مناسبی برای باردار شدن نباشد. پس اصل اول در دوره نامزدی و عقد این است که تماس جنسی شما و همسرتان کاملاً مراقبت شده باشد تا هم نیازهای هر دو طرفتان ارضا شود و هم ریسک بارداری وجود نداشته باشد. اما اگر در این دوره با یا بدون داشتن روش های جلوگیری مناسب باردار شدید، اولین قدم این است که آرامش داشته باشید. این مساله شاید در شهرهایی که سنت های قدیمی هنوز حرف اول را می زند، کمی سخت باشد ولی تا آنجا که امکان دارد بدون استرس موضوع را با همسرتان در میان بگذارید. یادتان باشد که هر دو نفر شما در این موقعیت سهیم هستید و کوچک کردن یا مقصر جلوه دادن طرف دیگر کمکی به حل این مساله نمی کند.

مخفی کاری نکنید

لازم نیست بارداری تان در دوران نامزدی یا عقد را جشن بگیرید یا خبرش را همه جا پخش کنید، اما خبر دادن به همسرتان جزو واجبات است. شما به تنهایی نمی توانید و نباید در مورد این مساله تصمیم بگیرید. به خصوص اگر قصد سقط جنین داشته باشید، حق همسرتان است که از موضوع مطلع شود در غیر این صورت بعداً ممکن است دچار مشکلات جدی تری شوید از جمله اینکه همسرتان پی به پنهان کاری شما ببرد و اعتمادش را به این رابطه از دست بدهد یا از شما گله مند باشد که چرا او را از تصمیم گیری در این موضوع مهم کنار گذاشتید.

اگر خانواده تان متعصب است...

تعصب بعضی از خانواده ها –چه دختر و چه پسر- عاملی است که اجازه نمی دهد زوج حوان با آرامش در مورد این مساله فکر کنند و تصمیم بگیرند و مدام در استرس هستند که اگر خانواده ها بفهمند که عروس خانم در دوران عقد باردار شده چه واکنشی در انتظارشان خواهد بود. اگر شما یا همسرتان هم چنین خانواده ای دارید بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید و موضوع را نه یکدفعه و بی مقدمه بلکه هوشمندانه و برنامه ریزی شده به خانواده درجه اول تان اطلاع دهید. شاید حتی لزومی نداشته باشد که برادر و خواهر شما یا همسرتان و یا همسران آنها از این موضوع مطلع شوند ولی بهتر است پدرها و مادرها را مطلع کنید.

مراسم ازدواج را جلو بیندازید

اگر زمانی که برای برپایی جشن ازدواج تان تدارک دیدید، خیلی با زمان بارداری تان فاصله دارد و ممکن است تا آن زمان حاملگی تان کاملاً مشخص باشد، بهتر است کمی در زمان تان تجدید نظر کنید و زودتر مراسم را برپا کنید. اما اگر قرار است ظرف چند هفته آینده سر خانه و زندگی خودتان بروید و تا آن وقت حاملگی تان مشخص نیست لزومی ندارد که شتاب بیش از حد به خرج بدهید. البته بعضی از زوج ها هم هستند که ترجیح می دهند در این شرایط با یک مسافرت شیرین زندگی شان را شروع کنند و از جشن و مراسم های مربوط به ازدواج چشم بپوشند.

سایر مقالات
توضیحاتی درباره اجاره کردن باغ عروسی
توضیحاتی درباره اجاره کردن باغ عروسی
 قیمت اجاره باغ عروسی امروزه یکی از دغدغه های عروس و داماد ها می باشد، در این مطلب قصد داریم توضیحاتی درباره قیمت اجاره باغ عروسی بدهیم. 
ادامه مطلب
آیا همسرتان به شما وفادار است
آیا همسرتان به شما وفادار است

اگر می خواهید میزان وفاداری همسرتان را بسنجید، حتما این تست را امتحان کنید تا او را بهتر بشناسید و از وفاداری او نسبت به خودتان مطمئن شوید

ادامه مطلب
خواب عروسی و تعبیر انواع آن
خواب عروسی و تعبیر انواع آن
اخیرا خواب عروسی دیده اید؟ چه چیزی در خواب دیدید؟ کیک عروسی؟ حلقه عروسی؟ یا چیزهای دیگر؟ در این مطلب تعبیر خواب عروسی را بخوانید.
ادامه مطلب
گران ترین گل آرایی در تشریفات عروسی
گران ترین گل آرایی در تشریفات عروسی
بشر از دیرباز به زیبایی و تنوع علاقه فراوانی داشته است، این است که همیشه به دنبال آن بوده که جنبه هایی از آن را به زندگی خود آورده و از تنوع و دلنشینی آن لذت ببرد. همگام سازی طبیعت و وقایع مهم زندگی انسان ها نیز از همین جنبه ها قابل بررسی و ارزیابی است.
ادامه مطلب