مراسم شیرینی خوران و آداب آن

 شیرینی خوران یکی از مراسمهای سنتی فرآیند ازدواج در ایران است که پس از توافق دو خانوده  برای ازدواج انجام می‌شود و آن عبارت است از مجلسی زنانه که در آن، خانواده داماد هدایایی از جمله طاقه شال ترمه را به عروس پیشکش می کنند .
رسم است که طاق شال را به همراه چند خوانچه (سینی تزئین شده) و شاخه نبات از قبل (پیش از ظهر) به منزل عروس بفرستند و زنان محترم خانواده داماد بعد از غروب به منزل عروس روند. چای و شربت و شیرینی بخورند و حلقه نامزدی به دست عروس کنند. 
 امروزه مراسم نامزدی در بیشتر جاهای ایران جایگزین مراسم شیرینی خوران شده است.مراسم نامزدی امروزی مراسمی مشابه مراسم عروسی (با تشریفات سبکتر) است که هزینه آن بر عهده خانوداه عروس می باشد مگر مواردی که اصولا با توافق دو خانواده توسط خانواده داماد انجام میگیرد (ماننده هزینه موزیک ، هزینه فیلمبدرای ، هزینه شیرینی و ....).
 پس از مراسم شیرینی خوران دوران شیرین نامزدی (گردشهای دو نفره ) جهت آشنای بیشتر زوجین آغاز میشود .

سایر مقالات
آشنایی با خدمات مجالس
آشنایی با خدمات مجالس
خدمات مجالس سبب می شود که مراسم شما بهتر و راحت تر انجام شود. شیوه برگزاری مراسم از اهمیت ویژه ای  برخوردار است و میزبان سعی می کند رضایت مهمان ها را کسب کند
ادامه مطلب
تشریفات برگزاری جشن نامزدی چیست
تشریفات برگزاری جشن نامزدی چیست
تشریفات جشن نامزدی یکی از مهمترین موضوع ها برای زوجین می باشد. عروس و دامادها می توانند تشریفات جشن نامزدی خود را به عهده ی مؤسسات مربوطه بگذارند.
ادامه مطلب
مزایای برگزاری مراسم در باغ عروسی نسبت به تالار عروسی
مزایای برگزاری مراسم در باغ عروسی نسبت به تالار عروسی
با برگزاری مراسم عروسی در باغ، فضای بیشتری برای رقص و پایکوبی خواهید داشت. برگزاری مراسم عروسی در باغ باعث راحتی بیشتر مهمانان و پذیرایی بهتر می‌شود.
ادامه مطلب
ویژگی های چیدمان مجالس حرفه ای و زیبا
ویژگی های چیدمان مجالس حرفه ای و زیبا
چیدمان مجالس باید به صورت حرفه ای صورت گیرد که به این منظور باید به نکات بسیاری توجه کرد در ادامه شما را با ویژگی های چیدمان مجالس بیشتر آشنا خواهیم کرد.
ادامه مطلب