مراسم شیرینی خوران و آداب آن

 شیرینی خوران یکی از مراسمهای سنتی فرآیند ازدواج در ایران است که پس از توافق دو خانوده  برای ازدواج انجام می‌شود و آن عبارت است از مجلسی زنانه که در آن، خانواده داماد هدایایی از جمله طاقه شال ترمه را به عروس پیشکش می کنند .
رسم است که طاق شال را به همراه چند خوانچه (سینی تزئین شده) و شاخه نبات از قبل (پیش از ظهر) به منزل عروس بفرستند و زنان محترم خانواده داماد بعد از غروب به منزل عروس روند. چای و شربت و شیرینی بخورند و حلقه نامزدی به دست عروس کنند. 
 امروزه مراسم نامزدی در بیشتر جاهای ایران جایگزین مراسم شیرینی خوران شده است.مراسم نامزدی امروزی مراسمی مشابه مراسم عروسی (با تشریفات سبکتر) است که هزینه آن بر عهده خانوداه عروس می باشد مگر مواردی که اصولا با توافق دو خانواده توسط خانواده داماد انجام میگیرد (ماننده هزینه موزیک ، هزینه فیلمبدرای ، هزینه شیرینی و ....).
 پس از مراسم شیرینی خوران دوران شیرین نامزدی (گردشهای دو نفره ) جهت آشنای بیشتر زوجین آغاز میشود .

سایر مقالات
باشکوه ترین خدمات مجالس عروسی
باشکوه ترین خدمات مجالس عروسی
روز عروسی روزی به یاد ماندنی است. این روز متعلق به عروس و داماد است. روز عروسی روزی است که دوست دارید در کنار تمامی افرادی که دوستشان دارید جشن بگیرید و روزی به یادماندنی را بوجود آورید. تمامی عروس و دامادها در این روز می خواهند از بهترین خدمات مجالس عروسی بهرمند شوند. خدمات مجالس در تهران، با بهترین تالار و باغ عروسی فرصتی را برای این دوستان فراهم می کند تا هر چه باشکوه تر مراسم عروسی خود را در کنار دوستان برگزار کنند و شبی بیاد ماندنی داشته باشند.
ادامه مطلب
بارداری در دوران عقد
بارداری در دوران عقد
در اغلب خانواده های ایرانی چه درست و چه غلط  بارداری در دوره عقد پذیرفته شده نیست. خانمی که در دوره عقد باردار می شود در بیشتر موارد ممکن است این آشفتگی و هیجان منجر به به هم خوردن جدی روابط زوجین نیز بشود.
ادامه مطلب
اطلاعاتی در مورد قیمت اجاره باغ عروسی
اطلاعاتی در مورد قیمت اجاره باغ عروسی
 قیمت اجاره باغ عروسی بسیار مناسب برای تمامی افراد می باشد. شما می توانید در سایت های مربوطه قیمت اجاره باغ عروسی به طور دقیق مشاهده نمایید. 
ادامه مطلب
ویژگی های تشریفات عروسی عالی
ویژگی های تشریفات عروسی عالی
ازدواج در ایران دارای رسوم و قواعدی است که برخی از آن ها منحصر ایران است .رسم و رسوم تشریفات عروسی ایران در طول تاریخ تغییر کرده است تا جایی که دیگر شکل مدرن به خود گرفته است و معنی تشریفات عروسی به طور کلی تغییر پدا کرده است
ادامه مطلب