مراسم شیرینی خوران و آداب آن

 شیرینی خوران یکی از مراسمهای سنتی فرآیند ازدواج در ایران است که پس از توافق دو خانوده  برای ازدواج انجام می‌شود و آن عبارت است از مجلسی زنانه که در آن، خانواده داماد هدایایی از جمله طاقه شال ترمه را به عروس پیشکش می کنند .
رسم است که طاق شال را به همراه چند خوانچه (سینی تزئین شده) و شاخه نبات از قبل (پیش از ظهر) به منزل عروس بفرستند و زنان محترم خانواده داماد بعد از غروب به منزل عروس روند. چای و شربت و شیرینی بخورند و حلقه نامزدی به دست عروس کنند. 
 امروزه مراسم نامزدی در بیشتر جاهای ایران جایگزین مراسم شیرینی خوران شده است.مراسم نامزدی امروزی مراسمی مشابه مراسم عروسی (با تشریفات سبکتر) است که هزینه آن بر عهده خانوداه عروس می باشد مگر مواردی که اصولا با توافق دو خانواده توسط خانواده داماد انجام میگیرد (ماننده هزینه موزیک ، هزینه فیلمبدرای ، هزینه شیرینی و ....).
 پس از مراسم شیرینی خوران دوران شیرین نامزدی (گردشهای دو نفره ) جهت آشنای بیشتر زوجین آغاز میشود .

سایر مقالات
خرید دسته گل عروس طبیعی و مصنوعی
خرید دسته گل عروس طبیعی و مصنوعی
 انتخاب دسته گل عروس شیک و زیبا از دغدغه های عروس خانم ها است. برای تهیه انواع دسته گل عروس شیک عوامل مختلفی را باید مدنظر قرار داد. 
ادامه مطلب
مزایای برگزاری مراسم در باغ عروسی نسبت به تالار عروسی
مزایای برگزاری مراسم در باغ عروسی نسبت به تالار عروسی
با برگزاری مراسم عروسی در باغ، فضای بیشتری برای رقص و پایکوبی خواهید داشت. برگزاری مراسم عروسی در باغ باعث راحتی بیشتر مهمانان و پذیرایی بهتر می‌شود.
ادامه مطلب
تاریخچه مراسم عروسی در ایران
تاریخچه مراسم عروسی در ایران
عروسی یا سور مراسمی سنتی یا آیینی است که طی آن آغاز یک ازدواج و زندگی مشترک یک زوج جشن گرفته می­شود. این مراسم در کشورها و فرهنگ­ها ، ادیان و مذاهب ، گروه­های قومی و حتی طبقات اجتماعی گوناگون ، به اشکال مختلفی برگزار می­گردد .
ادامه مطلب
انتخاب بهترین باغ و تشریفات مجالس عروسی در تهران
انتخاب بهترین باغ و تشریفات مجالس عروسی در تهران
امروزه موسسات تشریفات و خدمات مجالس  بسیاری در تهران فعالیت می کنند که تقریبا همه آنها در زمینه برگزاری مراسم نامزدی، عقد، خدمات عروسی، باغ عروسی، برگزاری میهمانی، برگزار کننده افتتاحیه موسسات، شرکت ها، تشریفات مجالس سفارتخانه ها، برگزار کننده جشن عقد، جشن نامزدی، جشن عروسی جشن سالگرد ازدواج، تشریفات جشن تولد فعالیت دارند.
ادامه مطلب